Известие

Collapse
No announcement yet.

155-цата придърпва - проблема открит, но как да се отстрани?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
    Колега, според мен, ако на празен ход се подава напрежение на крачето на електро-хидравличния клапан, то тогава двигателя въобще няма да има празен ход - ще тресе и хълца като някоя зла бегачка, заради голямото предварение, което ще е дал вариатора на всмукателния вал ( +30градуса).
    Придърпването при колегата се проявява м/у 1400 и 2000 об/мин точно защото при около 1400 об/мин ЕКУ-то включва вариатора и дава предварение на вала. Ако предварението е твърде голямо, част от изгорелите газове в цилиндъра се връщат в смукателния тракт. При тези условия се получава лошо изгаряне на гориво-въздушната смес.

    *разглеждаме такта на изпускане на изгорелите газове, защото точно тогава започват да отварят и всмукателните клапани.

    Когато двигателя се развърти до около 2000об/мин, тогава вече скоростта на газовете (постъпващите в цилиндъра и излизащите от него) е достатъчно голяма за да не се връща такова голямо количество от изгорелите газове в смукателния тракт. При тези условия гориво-въздушната смес е достатъчно добра за да протече нормално процеса на изгаряне.

    За мен това е резонното обяснение, като не претендирам да съм на 100% прав, защото проблема все пак може да се крие другаде.

    Поздрави!
    Това с празния ход може да се види и при газаджиите по МАП.. личи си при плавно ускорение с една и съща гас кога се включва вариятора.. На мен ми беше паднал маркуча от кеч танка ... се едно бях с дупка в маркуча После дебитомера ми беше кофти .. пак предърпваше колата ... да е жив и здрав Токича че има 16 дебитомера за финал .. бензиновата помпа нешто не работеше как трябва .. сменихме я .. колата тръгна и смля скоростите Аз към колегата имам следния въпрос .. Какъв ти е инжекциона и по какъв начин си чете оборотите ? ... няма бедни .. няма богати .. смесите тря са ти точни иначе ..
    Fiat Bravo 2.0 8V Twin Spark - Ex /155 2.0 8V Twin Spark - Ex/ Fiat Marea 1.6 16V LPG - Service car
    Peterson 90cc - Ex/ Piaggo Zip 75cc Fast & Furious!! / Suzuki Bandit 400 VC - Ex/ Honda 919 Hornet '04 - My brand new LOVE

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от nonamecrew Покажи съобщение
      Това с празния ход може да се види и при газаджиите по МАП.. личи си при плавно ускорение с една и съща гас кога се включва вариятора.. На мен ми беше паднал маркуча от кеч танка ... се едно бях с дупка в маркуча После дебитомера ми беше кофти .. пак предърпваше колата ... да е жив и здрав Токича че има 16 дебитомера за финал .. бензиновата помпа нешто не работеше как трябва .. сменихме я .. колата тръгна и смля скоростите Аз към колегата имам следния въпрос .. Какъв ти е инжекциона и по какъв начин си чете оборотите ? ... няма бедни .. няма богати .. смесите тря са ти точни иначе ..
      Компютъра е новия BlueTronic. Същия имаме на другия автомобил, и няма никакви проблеми. А оборотите как ги чете не мога да кажа.
      А за смесите беше просто проверка да не би да е от това, като пускахме повече или по-малко газ в посочения интервал 1000-1500оборота, което не доведе до разлика в придръпването.
      155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от tx3m Покажи съобщение
        Компютъра е новия BlueTronic. Същия имаме на другия автомобил, и няма никакви проблеми. А оборотите как ги чете не мога да кажа.
        А за смесите беше просто проверка да не би да е от това, като пускахме повече или по-малко газ в посочения интервал 1000-1500оборота, което не доведе до разлика в придръпването.
        Блутро.... За каква кола става въпрос все пак?!
        Какво е правено по нея че нее с оригиналния си Бош Мотроник (или каквото беше там)?!
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
          Блутро.... За каква кола става въпрос все пак?!
          Какво е правено по нея че нее с оригиналния си Бош Мотроник (или каквото беше там)?!
          Bluetronic е газовия комп
          Video meliora proboque deteriora sequor.

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Tedo Покажи съобщение
            Bluetronic е газовия комп
            Гледам и аз... Ама къде гледам
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #51
              Здравейте отново. След близо месец, най-накрая намерих време да сваля капака на клапаните. Веригата си беше натегната, проверих и колелото, с което се натяга, и то си върши работата. Но не можах да видя къде са белезите на валовете? Също така, къде да прочета каква е процедурата по нагласяването им?
              За всеки случай проверих и хлабините на клапаните, и те също бяха в допустимите граници.
              Напоследък си мисля обаче, дали не може проблемът да се дължи на запушена изцяло или частично, маслена магистрала към вариатора? Лошото е, че за да се погледне ще трябва да се сваля вала, и да се разглоби самия вариатор... Пружината на 8 клапановите 155 сменява ли се, а и къде може да се намери?
              А и при евентуалното сваляне на вариатора, след това какво трябва да се гледа при монтирането му към вала? Как се напасва така, че да си върши прецизно работата?
              Някой ако има други идеи да казва, че много дразни това придръпване...
              155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от tx3m Покажи съобщение
                Здравейте отново. След близо месец, най-накрая намерих време да сваля капака на клапаните. Веригата си беше натегната, проверих и колелото, с което се натяга, и то си върши работата. Но не можах да видя къде са белезите на валовете? Също така, къде да прочета каква е процедурата по нагласяването им?
                За всеки случай проверих и хлабините на клапаните, и те също бяха в допустимите граници.
                Напоследък си мисля обаче, дали не може проблемът да се дължи на запушена изцяло или частично, маслена магистрала към вариатора? Лошото е, че за да се погледне ще трябва да се сваля вала, и да се разглоби самия вариатор... Пружината на 8 клапановите 155 сменява ли се, а и къде може да се намери?
                А и при евентуалното сваляне на вариатора, след това какво трябва да се гледа при монтирането му към вала? Как се напасва така, че да си върши прецизно работата?
                Някой ако има други идеи да казва, че много дразни това придръпване...
                Трябва да има белези на една от шийките на разпределителния вал, където лагерува към главата.

                Относно вариатора - няма точно определена позиция в която да се сглобява. Важното е вътрешната муфа (втулка) с наклонените зъби и всички други подвижни елементи да се движат гладко, без да запъват.

                Демонтирай и електро-хидравличния клапан и изкарай плунжерчето от леглото му. Провери в леглото на плунжерчето, дали отвора през който трябва да протича маслото, не е запушен. Аз имах такъв случай.

                Успех!
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #53
                  Преди два дни имах глупостта да бутна малко центровката на валовете(то си имаше причина за това,ама това е друга тема).На изпускателния вал майстора беше дал около два мм.предварение.Нагласих я точно на белезите и се почна:Още при паленето имаше разлика,не знам как да го обесня,но се получи едно лашкане на двигателя при въртенето на стартера.В движение на втора като й подам газ при около 1600 об.почва едно страшно лашкане,от там нататък няма грижи.На бензин тези проблеми ги нямам.Та съвета ми е колегата да си провери центровката на валовете внимателно.
                  Alfa Romeo 155 2.0 16V,Alfa Romeo 155 2.0 8V,Lancia Delta GT

                  Comment


                  • #54
                    Газ анализатор минавал ли си при проверките да се види качеството на изгарянето?
                    Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994

                    Comment


                    • #55
                      Колега пиши ми на лични .. в Пазарджик скубахме вежди с една 155-тица със същия проблем и открихме решението
                      Fiat Bravo 2.0 8V Twin Spark - Ex /155 2.0 8V Twin Spark - Ex/ Fiat Marea 1.6 16V LPG - Service car
                      Peterson 90cc - Ex/ Piaggo Zip 75cc Fast & Furious!! / Suzuki Bandit 400 VC - Ex/ Honda 919 Hornet '04 - My brand new LOVE

                      Comment


                      • #56
                        Здр. колеги,аз също скубя вежди от известно време със същия проблем и от време на време чета темата,но всичко изписано до тук не е това.Утре смятам да сменя дюзите и ще видим какво ще се случи,но преди около година имаше нещо подобно ,но се оправи с присадка за гориво за почистване на гор.система и дюзи ,но сега не помогна.
                        AR-155 ,1.8 TS...Rosso 130

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от gaiska Покажи съобщение
                          Газ анализатор минавал ли си при проверките да се види качеството на изгарянето?
                          Проверено е всичко, което може да се провери по газовата, и за съжаление не е от там. Интересното е, че вече започна да се усеща повече и докато е на бензин...
                          155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.

                          Comment


                          • #58
                            на кожуха на жилото на газта до дросела има една пластина. с нея се настройва луфта на газта. издърпай го тоя щифт и виж жилото да не е дръпнато прекалено и да държи дроселовата клапа открехната.
                            точка

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от nonamecrew Покажи съобщение
                              Колега пиши ми на лични .. в Пазарджик скубахме вежди с една 155-тица със същия проблем и открихме решението
                              Писах ти на лични, дано успееш да помогнеш
                              155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от tx3m Покажи съобщение
                                Писах ти на лични, дано успееш да помогнеш
                                И има ли решение, че и моята 145ца влезе в този сериал. Симптомите са същите като на tx3m.

                                Почна с клатене на 1500-1800 оборота. Прехвърли се и при работа на бензин. Разшири диапазина на 1500-2200. И на всички предавки без пета.
                                Alfa 145 1.4 TS 1998 г. с ГИ - 250хил

                                Comment

                                Working...
                                X